Nagrada za najbolji etno brend još jedna potvrda kvaliteta pirotske peglane kobasice – “Boemska potkovica”

4

Na promociji etno brendova u Beogradu, koju organizuju ekonomski portal Privredni.rs i Zadružni savez Srbije, uz podršku Ministarstva poljoprivrede, dodeljene su tradicionalne nagrade “Etnobrend godine” za 2020. godinu. U više robnih kategorija nagrađeno  je 28 kompanija medju kojima je i Degustacioni centar “Boemska potkovica” koji uspešno proizvodi dva brenda pirotske peglane kobasice – Boemska potkovica” i Midžorska poludivlja”. Prema rečima Dalibora Tošića, vlasnika “Degustacionog centra”, ovakve manifestacije pružaju izuzetnu priliku za promociju proizvoda i sticanje novih znanja kako lakše trasirati put do različitih tržišta.

 

“Dobili smo nagradu za najbolji etno brend u kategoriji mesa i proizvoda od mesa i nagradu za najbolji dizajn ambalaže proizvoda peglane kobasice. Imali smo priliku da razmenimo mišljenja i prezentujemo javnosti proizvode, s obzirom na veliko prisustvo medija. Takođe, sa stručnom javnošću mogli smo da razmenimo mišljenja i da definišemo pravce proizvodnje srpskih brendova i razvoja stočarstva. Pre nekoliko godina smo dizajnirali ambalažu za peglanu kobasicu i kao rezultat, pored ostalog, i toga je ova nagrada” – kaže Tošić.

Zaštita geografskog porekla proizvoda jeste veoma važna, smatra Tošić, ali nije dovoljna.

“Dobro je imati zaštitu geografskog porekla, ali cilj je imati što više korisnika oznake geografskog porekla. To tek možemo ostvariti kada registrujemo radionice, nažalost u Pirotu postoje samo tri radionice za proizvodnju peglane kobasice. Zaštita geografskog porekla je ogroman, veliki temelj na kojem moramo da gradimo budućnost, u suprotnom možemo ga urušiti i niko neće od nas uspeti”.

Jedan od najvećih problema sa kojima se suočavaju proizvođači peglane kobasice jeste sirovina, kaže Tošić. Ovoj temi je bila posvećena velika pažnja, govorilo se o stanju na Staroj planini, s obzirom da je sve manje ljudi koji se bave stočarstvom. Zbog toga je pre izvesnog vremena i počela proizvodnja novog brenda “Midžorska poludivlja” jer je sve manje sirovina. Kancelarija Evropske unije otkupila je sto ekskluzivnih pakovanja pirotske peglane koja će uskoro biti isporučena, dodao je Tošić.

Treba istaći i to da je Degustacioni centar od svog formiranja pokazao i zavidnu društvenu odgovornost. Na primer, Dečjem dispanzeru u Pirotu donirao je opremu vrednu oko 200 hiljada dinara, u vreme pandemije pomagao je rad volontera i priključio se akciji Privredne komore Pirota oko obezbeđenja pojedine opreme kako bi se ublažile posledice pandemije.

 



Vest preuzeta sa portala „Pirotske Vesti“