Istraživanje: Građani pre biraju e-uslugu, nego odlazak na šalter

19

Čak 70% građana Srbije, pokazuje istraživanje Centra za evropske politike, preferira elektronske usluge u odnosu na to da pribavljaju dokumente fizički. Na to, kako kažu, nije uticala epidemija korona virusa, nego brzina i jednostavnost dobijanja dokumenata putem interneta i bez čekanja u redovima.

Zakazivanje, popunjavanje obrazaca i dobijanje različitih dokumenata na mejl ili kućnu adresu sve je češća pojava u Srbiji, a građani, sudeći prema istraživanju CEP-a, to obilato koriste.

Zaključujemo da građani Srbije vide pozitivan trend u domenu digitalizacije, jer više 70% preferira elektronske usluge u odnosu na to da pribavljaju dokumente fizički. Takođe, građani su svesni da su im dostupne elektronske usluge, i preko 80% njih smatra da su one lake za korišćenje – kaže Milena Lazarević, programska direktorka CEP-a.

Da do potrebne dokumentacije dolaze onlajn na građane, kako sami kažu, nije uticala korona.

Većina onih koji su koristili e-usluge za vreme pandemije kažu da su ih koristili u istoj ili približnoj meri kao i pre izbijanja pandemije. Suprotno očekivanjima, rezultati pokazuju da zainteresovanost građana za korišćenje e-usluga nije rasla tokom pandemije ni u Srbiji, niti u susednim zemljama – kaže Lazarevićeva.

Istraživanje je sprovedeno u periodu od 15. do 30. maja, a učestvovalo je 1.005 ispitanika. Paralelno se radilo i u zemljama regiona, a rezultati pokazuju da je Srbija među državama u kojima dve trećine građana zadovoljno javnom uslugom i digitalizacijom.

Na Balkanu odstupaju Bosna i Hercegovina i Albanija gde tek jedna trećina ima pozitivan stav o javnim uslugama i mogućnosti za davanje povratnih informacija na kvalitet pružene usluge.

Podsetimo, poslednji u nizu digitalizovanih procesa je postupak javnih nabavki. On će se od 1. jula, po izmenjenom Zakonu o javnim nabavkama, u potpunosti obavljati preko interneta, što ubrzava čitavu proceduru i čini je transparentnijom.

Vest preuzeta sa portala „Južne Vesti“